Penzion Lasákův mlýn ***
(dále jen *„Penzion“*)
Dukelská 788/77, 680 01 Boskovice
IČO: 255 37 075, DIČ: CZ 255 37 075
Předmět Všeobecných obchodních podmínek
Všeobecné obchodní podmínky Penzionu Lasákův mlýn upravují vzájemný smluvní vztah mezi Penzionem a objednatelem (fyzickou nebo právnickou osobou), která pobyt v Penzionu jako objednavatel objednává. Osoba, která ubytování a další služby čerpá, je dále označována jako klient. Klientem může být fyzická osoba totožná s objednatelem.
Smluvní vztahy, které nejsou upravené v těchto Všeobecných obchodních podmínkách, se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb., v platném znění) a obchodním zákoníkem (č. 513/1991 Sb., v platném znění.
Poptávka ubytování
Objednatel poptává pobyt v Penzionu telefonicky, osobně, e-mailem nebo přes kontaktní formulář na stránkách www.lasakuvmlyn.cz.
Penzion tuto poptávku potvrdí nebo zamítne ústně nebo písemně (v návaznosti na aktuální možnosti ubytování).
Objednatel i klient stvrzuje, že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a že souhlasí s jejich úplným zněním. Tyto Všeobecné obchodní podmínky, společně s Ubytovacím řádem a Prohlášením o zpracování osobních údajů, tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy o ubytování. Všeobecné obchodní podmínky, Ubytovací řád i Zásady ochrany osobních údajů jsou zobrazeny na webových stránkách www.lasakuvmlyn.cz.
Penzion si vyhrazuje právo odmítnout poptávku z důvodu provozních, technických či jiných příčin, případně z důvodu naplnění aktuální kapacity.
Rezervace ubytování
Penzion je zařízení, ve kterém je ubytován klient na základě rezervace ubytování a uzavřené ubytovací smlouvy.
Objednatel objednává pobyt v Penzionu telefonicky, osobně nebo e-mailem. Pokud je klientem cizinec, je objednatel povinen tuto skutečnost Penzionu uvést. Rezervace ubytování musí být písemně potvrzena Penzionem s následujícími náležitostmi o klientovi, které je objednatel povinen sdělit:
– jméno a příjmení,
– kontakt (telefon, případně e-mail),
Dále:
– rozsah služeb,
– typ pokoje (počet osob),
– termín pobytu,
Změny nebo zrušení rezervace ubytování mohou být provedeny telefonicky, osobně nebo e-mailem.
Penzion si vyhrazuje právo změnit nebo zrušit zrušit ubytování v důsledku vyšší moci nebo mimořádné okolnosti, kterou stanoví Penzion.
Penzion je oprávněn vystavit zálohovou či řádnou fakturu (dále jen „faktura") předem.
Smlouva o ubytování
Ubytování klientů v Penzionu se uskutečňuje na základě smlouvy o ubytování uzavřené podle ustanovení §2326 a následujících zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, na jejímž základě Penzion poskytuje klientovi přechodně ubytování na ujednanou dobu nebo na dobu vyplývajícího z účelu ubytování v zařízení k tomu určeném a objednatel (klient) se zavazuje zaplatit ubytovateli za ubytování a za služby s tím spojené ve lhůtě stanovené těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.
K uzavření ubytovací smlouvy dochází za splnění těchto podmínek: písemnou rezervací ubytování a zaslanými pokyny k vyzvednutí klíčů od pokoje pro klienta, v případě vystavení faktury uhrazení této faktury nejpozději v den splatnosti.
Smlouva o ubytování je uzavřena vždy písemně. K dodržení požadavku postačí písemné potvrzení rezervace e-mailem nebo SMS/MMS zprávou.
Pokud klient nedodrží povinnosti vyplývající ze smlouvy o ubytování nebo jiným způsobem porušuje dobré mravy, je Penzion oprávněn smlouvu o ubytování před uplynutím ujednané doby vypovědět, a to i bez výpovědní doby, byl-li klient na své pochybení ze strany Penzionu již jednou upozorněn.
Klient je povinen uvádět správné a pravdivé údaje. Za smluvní vztah spoluúčastníků pobytu uvedených v rezervaci odpovídá objednatel. Penzion není povinen ověřovat správnost a pravdivost údajů sdělených objednatelem nebo klientem a za případné zneužití nenese zodpovědnost.
Práva a povinnosti objednatele (klienta)
Objednatel má právo:
Objednatel má povinnost:
Práva a povinnosti Penzionu
Penzion má povinnost:
Penzion má právo:
Cena pobytu a služeb
Ceny pobytu a služeb jsou uvedeny na webových stránkách Penzionu www.lasakuvmlyn.cz, případně v konkrétní cenové kalkulaci.
V ceně za ubytování je zahrnut místní poplatek.
Penzion si vyhrazuje právo upravit ceny v případě, že v době od rezervace ubytování do uskutečnění pobytu dojde ke změně právních a zejména daňových předpisů a k dalším změnám z důvodů tzv. vyšší moci, případně došlo k navýšení ceny ubytování a/nebo služeb Penzionu. Penzion je povinen o této skutečnosti objednatele (klienta) informovat bez zbytečného odkladu, nejpozději však 7 dnů před uskutečněním pobytu.
Platba za pobyt a služby
Penzion je oprávněn vystavit zálohovou či řádnou fakturu (dále jen „faktura“) až ve výši 100% za objednané služby. Nebude-li faktura zaplacena nejpozději v den splatnosti uvedeném na faktuře, může Penzion zrušit rezervaci ubytování. Zaplacením se rozumí připsání fakturované částky na účet uvedený na faktuře.
Platby, které klient provádí přímo v Penzionu – na recepci, nejpozději v den odjezdu, jsou možné v hotovosti nebo platebními kartami akceptovanými Penzionem.
Nástup na pobyt
Klient je povinen prokázat se občanských průkazem, pasem nebo jiným dokladem totožnosti nejpozději následující den po zahájení pobytu.
Storno podmínky a storno poplatek
V případě rezervace pro 10 a více osob:
– termín rezervace červen–září: méně než 21 dnů před termínem čerpání služeb – 100% storno poplatek za zrušené služby,
– termín rezervace říjen–květen: méně než 14 dnů před termínem čerpání služeb – 100% storno poplatek za zrušené služby,
– úhrada v případě zrušení celé rezervace: na základě faktury,
– úhrada částečného zrušení: v Penzionu v hotovosti nebo platební kartou nebo na základě faktury.
V případě již uhrazené platby na místě:
Pokud host uhradí částku za pobyt a služby předem a pobyt zkrátí, částka za nevyčerpané služby se nevrací.
Storno podmínky za mimořádných situací: – jsou stanoveny vždy individuálně a písemně.
Reklamace
V případě prokazatelně nižší kvality poskytovaných služeb než bylo sjednáno v rezervaci ubytování, má klient právo na reklamaci. V případě oprávněné reklamace má klient právo na odstranění zjištěného nedostatku, poskytnutí náhradního plnění nebo na slevu z ceny poskytnutého plnění. V případě, že klient z důvodů na své straně nevyužije objednané služby, nevzniká mu nárok na náhradu ani na slevu.
V případě reklamace služeb je klient povinen uplatnit své požadavky na nedostatky a závady bez zbytečného odkladu přímo u poskytovatele ubytování v době pobytu tak, aby mohly být odstraněny ihned na místě. Pokud toto není možné, sepíše klient s Hotelem písemnou reklamaci ve dvou vyhotoveních s podpisy obou stran. Pokud nebude reklamace podána ihned, zmenšuje se nebo zaniká nárok klienta na náhradu později vzniklých škod, kterým mohl včasným podáním zabránit.
Za předmět reklamace se nepovažují škody a majetkové újmy, které vznikly klientovou vinou nebo spoluvinou. Klient nese odpovědnost za škody, které způsobí na vybavení pokoje či Penzionu. Na pokoji, který je uklizený a připravený pro příjezd klienta je vše bez závad (případně Penzion o těchto závadách, které zásadně nesnižují úroveň poskytovaných služeb, ví), je tedy klientům doporučeno, aby si pokoj před zahájením prvního užívání zkontrolovali a veškeré nesrovnalosti nahlásili nejpozději následující den na recepci.
Ochrana osobních údajů
Penzion je správcem osobních údajů dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 (obecné nařízení o ochraně osobních údajů a poučení subjektů).
Osobní údaje jsou veškeré informace, na základě kterých lze přímo nebo nepřímo identifikovat fyzickou osobu.
Poskytnuté osobní údaje mohou být zpřístupněny pouze zaměstnancům Penzionu, majiteli Penzionu a dále osobám, které jsou oprávněny služby poskytované Penzionem nabízet a poskytovat. Objednatel rezervací ubytování stvrzuje, že mu klient dal souhlas k poskytnutí jeho osobních údajů na dobu nezbytně nutnou, pokud je objednatel osoba odlišná od klienta.
Plné znění Zásad ochrany osobních údajů jsou zobrazeno na webových stránkách Penzionu www.lasakuvmlyn.cz.
Záverečná ustanovení
Tyto Všeobecné obchodní podmínky vstupují v platnost 27. 5. 2021 a jsou zveřejněny na webových stránkách Penzionu www.lasakuvmlyn.cz.
Změny a doplňky těchto Všeobecných obchodních podmínek mohou být individuálně mezi Penzionem a objednatelem (klientem) upraveny písemně. Tyto změny a doplňky mají přednost před Všeobecnými obchodními podmínkami.
V případě potřeby pozdější změny těchto Všeobecných obchodních podmínek je Penzion oprávněn je v potřebném rozsahu změnit. Změna Všeobecných obchodních podmínek je platná dnem zveřejnění nových Všeobecných obchodních podmínek na webových stránkách Penzionu www.lasakuvmlyn.cz, kde je vždy uvedeno aktuální znění Všeobecných obchodních podmínek a datum, kdy vstupují v platnost.
Objednatel objednávkou ubytování stvrzuje, že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. V případě, že je objednatel osoba rozdílná od klienta, má objednatel povinnost klienta s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami seznámit tak, aby byla zachována jeho práva vyplývající z objednaného pobytu.
V Boskovicích 22. 3. 2022.